Här finner du svar på de vanligaste frågorna. Fick du inte svar på din fråga? Varmt välkommen att kontakta oss på info@globenlighting.se eller 0325-61 80 80.
I dagsläget säljer vi EJ direkt till slutkonsument, varmt välkommen att kontakta någon av våra återförsäljare för att köpa din lampa.
Har någon del gått sönder på lampan är det i de flesta fall möjligt att köpa reservdelar, kontakta din återförsäljare där du köpte lampan.
För att se exakt kabellängd, se respektive produktsida, under ”Information” eller under ”Downloads” – ”Total Info”.
Alla takpendlar har matchande takkopp. Detaljbild på respektive takkopp finns på respektive produktsida.
Golvlampor, bordslampor, minipendlar och de flesta vägglampor har stickkontakt. Takpendlar, plafonder och kombinerade vägg- och plafonder levereras med kronkoppling. Notera att alla produkter med kronkoppling från säsong SS19 levereras exklusive kronkoppling, som numera köps separat - Se under Tillbehör.
Ljuskälla ingår i regel inte, med undantag från några lampor där ljuskällan är integrerad/fastmonterad. På de lampor där ljuskälla är inkluderad står detta angivet på respektive produktsida samt i dokumentet under ”Downloads” - ”Total Info”. I produkttexten på respektive produktsida anges "Rek. Ljuskälla", dvs den ljuskälla vi rekommenderar till lampan.
På vardera produktsida ser du om varan finns i lager eller ej. Vid ”Ej i lager” anges förväntad ankomst. Fyll i din e-postadress vid ”Meddela mig när varan finns i lager”, så får du ett mail när varan finns åter i lager.
Energietikett ligger packad i kartongen tillsammans med lampan. För att ladda ner energietikett för en artikel, se respektive produktsida, under ”Downloads”– ”Energietikett / Energy label”.
Alla våra lampor säljs med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Garantin gäller ursprungliga fel som förmodas funnits från början. Garantin gäller inte fel som uppstår efter egen förändring av produktens utseende eller funktion, tex vill sladdförlängning, onormal användning eller olyckshändelse efter att du tagit emot varan. Kontakta din återförsäljare där du köpt varan vid eventuell reklamation.
Monteringsanvisning ligger packad med lampan i kartongen och du kan också ladda ner den på vår hemsida under ”Downloads” på vardera produktsida.
För de flesta lampor med takkopp kan kabeln och vajern kortas och längas så mycket du önskar med den befintliga kabel/vajerlängden. På de flesta av våra lampor är det också möjligt att låta fackman korta, länga eller byta kabeln till önskad längd.
Tryck in det lilla metallröret som sticker ut ur takkoppen (som vajern löper genom) och dra ut (förläng) vajern för att sänka lampan. För att korta vajern och höja lampan drar du vajern ut genom takkoppen på ovansidan.
Gå till Återförsäljare överst i menyn, där hittar du alla våra återförsäljare på kartan. Det är möjligt att söka både på postnummer och ort. Under kartan hittar du de onlinebutiker som säljer våra lampor.
På vår återförsäljarsida kan du söka på din stad för att hitta din närmsta återförsäljare. Skulle just den lampan inte finnas i butiken kan de flesta beställa hem den till dig. Du hittar våra återförsäljare via menyn överst på sidan.
Gå till Återförsäljare överst i menyn, där hittar du alla våra återförsäljare. Under kartan hittar du de onlinebutiker som säljer våra lampor.
Har glaset eller annan del gått sönder på lampan är det i de flesta fall möjligt att köpa reservglas, kontakta din återförsäljare där du köpte lampan.
Skötselråd för samtliga material visas nedan.
OBS! Gällande för SAMTLIGA armaturer – koppla ALLTID ur armaturen innan rengöring!
Glasrengöringsspray + torka torrt med mjuk trasa (Rengör ej i diskmaskin)
Glasrengöringsspray + torka torrt med mjuk trasa / Diskmaskin
Torka av med lätt fuktad trasa + torka torr
Glasrengöringsspray + torka torrt med mjuk trasa
Torka av med lätt fuktad trasa / Dammsug försiktigt
Torka av försiktigt med torr trasa i samma färg som skärmen / Dammsug
Dammsug / Skaka lätt för att frigöra dammet
Torka av med lätt fuktad trasa + torka torrt med mjuk trasa